Låt dig inspireras av en eko- och livsstilsblogg med råd och tips om ett hälsosammare liv. I den här bloggen kommer ni kunna ta del av vårt eko sortiment, nya produkter, föreläsningar och andra intressanta event. Välkommen att följa hälsa på! Caroline



27 september, 2012

Håll dig frisk i höstrusket!!

Nu är hösten här och jag njuter av alla vackra färger i naturen, gult, orange, rött...helt underbart tycker jag...om någon vecka tycker jag nog inte likadant....då är det liksom lite tomt på träden och dystert....
Då får man hitta andra sätt att njuta!! Tända ljus, komma till oss på en skön, varm och välgörande behandling.

Kom in och prata med Louise Sixtensson som ska jobba hos oss under hösten. Hon ger ayurvediska massagebehandlingar med varm olja...helt fantastiskt skönt...fick själv en behandling igår, jag somnade...så avkopplande var det. Fram till 20 oktober har vi erbjudande på två av dessa behandlingar så passa på!!

Många förknippar hösten med förkylningsperioder...mottot är nästan: Nu är det höst och nu ska man vara förkyld....men det behöver inte vara så. Kanske behöver du hjälpa ditt immunförsvar lite på vägen. Ta hand om dig själv och din kropp. Ät mer näringsrik mat, minska på sockret...visste du att en enda liten sockerbit minskar ditt immunförsvar med 40% i 20 minuter...rätt mycket....sov dina 8 timmar... ge kroppen en chans att återhämta sig.. motionera regelbundet...ska jag säga...har faktiskt kommit igång nu, till mitt försvar,....kanske behöver du ett vitamin tillskott en period eller äta probiotika regelbundet. Då klär du magen med rätt bakterier. Ja man kan göra mycket själv för att förebygga sjukdom.

Ett annat tips som jag själv provat på. Jag vaknade en morgon och det brände i halsen. Masade mig ändå ur sängen och tog mig ner till vår lilla butik. Väl framme fick jag syn på Calendula Weleda kutan lösning med lugnande ringblomma. Öppnade en flaska och gurglade med detta ett par dagar, sen blev det inget mer med den förkylningen.

Weleda har även ett nässpray med Aleo vera som fuktar, rengör och vårdar torra slemhinnor.

Take care i höstrusket eller låt oss göra det!

Lisa, Carro o Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar