Låt dig inspireras av en eko- och livsstilsblogg med råd och tips om ett hälsosammare liv. I den här bloggen kommer ni kunna ta del av vårt eko sortiment, nya produkter, föreläsningar och andra intressanta event. Välkommen att följa hälsa på! Caroline



15 februari, 2012

Smaskiga semlor men oj vilket innehåll!

Igår festade vi på semlor från Finspångs båda bagerier! Som nyfiken och nördig vad gäller e-nummer var jag ju bara tvungen att läsa innehållsförteckningen! Oj så förvånad och besviken jag blev eftersom de ändå Kom från ett bageri... Skillnad att köpa från mataffär tex halvfabrikat som munkar och bakeoff wienerbröd som är överfulla med tillsatser och aromer men en vanlig hederlig semla, hur svårt kan det vara.. Bara för den ska hålla extra länge och smaka bra... Men alla vill väl ändå äta dagsfärsk semla!? Så då kunde väl bagerierna baka vanliga semlor utan tillsatser eller hur? Läs nedan och bedöm själva? Gissa vilken av dessa jag valde?!.. Nu menar jag inte att ni ska sluta äta semla men man blir ju bara arg av princip skäl att det inte ska behöva vara så här... Så om ni handlar på bageri nästa vecka på fettisdagen, tycker jag alla borde nämna detta för bageriet eller fråga om de har någon utan tillsatser? Ju fler vi är som framför detta desto mer chans till en förändring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar