Låt dig inspireras av en eko- och livsstilsblogg med råd och tips om ett hälsosammare liv. I den här bloggen kommer ni kunna ta del av vårt eko sortiment, nya produkter, föreläsningar och andra intressanta event. Välkommen att följa hälsa på! Caroline



18 april, 2012

Rapportering efter 1vecka med LCHF!

Igår var det en vecka vi ätit enligt LCHF och det gick fort men oj så svårt i början och första dagen... Och som alla säger, inte klokt vad allt är baserat på socker och vetemjöl när man väl börjar granska innehåll! Nu är ju jag ganska bra på att kontrollera innehåll eftersom jag helst undviker e-nummer osv så hade skapligt koll men alltid lär man sig nåt nytt! Hade det inte varit för Aftonbladets bilaga med 4 veckors recept hade det nog inte fungerat lika lätt, enkelt att bara läsa och laga frukost lunch och middag efter deras meny! Sen är Vi inte så förtjusta i stekt bacon på morgonen så det har vi hoppat över och inte exakt alla middags recept har vi gjort heller utan då tagit det vi har hemma och ätit med broccoli, blomkål eller sallad till! Min favvo frukost har varit creamy youghurt från Lidl som jag blandar i upptinade bär i eller några naturella nötter, till det en kopp kaffe/te och ibland kokt ägg eller avocado om man är riktigt hungrig! Godaste maten under denna vecka var faktiskt LCHF pastan! Ni som inte provat, gör det!!! När sötsuget har smygit sig på har jag tagit några rutor mörk choklad , 71 eller 85 procentig! Har fuskat en enda gång på hela veckan och Kan inte fatta varför det blev en bit kladdig wienerbröd med choklad i... Både onödigt och hutlöst mycket tillsatser... Men men! Igår ställde jag mig på vågen och vips så var 1,5 kg borta på en vecka!!! Skönt! Nu återstår några till graviditetskilon som ska bort och jag vill oxå känna hur kroppen och jag mår under dessa 4 veckor. Fortsättning följer! Ps. De som undrar hur mycket sambon gått ner, kan jag rapportera om minus 2,3 kg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar