Låt dig inspireras av en eko- och livsstilsblogg med råd och tips om ett hälsosammare liv. I den här bloggen kommer ni kunna ta del av vårt eko sortiment, nya produkter, föreläsningar och andra intressanta event. Välkommen att följa hälsa på! Caroline



20 augusti, 2012

Måndag och nystart! Nyttiga TIPS!

Måndag och ny vecka nytt liv....för både mig och många andra som vill komma igång igen efter sommar och semester!
Har idag vägt mig och ska ta mått snart på lår och mage, man ska ju inte alltid stirra sig blind på vågen och kilon utan även kolla hur mycket man minskar i midja och lår tex..Jag kommer inte hinna rapportera hela tiden utan mer sporadiskt med bilder och recept på bra frukost, luncher, vad jag tränar osv..Man hinner inte helt enkelt med annars..Mitt tänk är en variant av LCHF och GI på ett bra och sunt sätt! Dvs äta varierat och bra hela veckorna utan "det vita sockret" sedan kunna unna mig ett glas vin eller två på helgen med lite lyxigare mat nån dag. Om jag ska äta godis så är det endast ekologisk mörk choklad så ren som möjligt, dvs Vivani=outstanding! Ska man fuska är det den man ska äta och inte massa Marabou och annat skräp......

Jag och Lisa kommer denna höst erbjuda lite olika inspirerande" Nyttiga och hälsosamma paket" inkl gratis recept, kurer,råd! Allt för att kicka igång er för en bra och hälsosam höst!
 Håll utkik snart i tidningarna!

Vi kommer även att lägga ut recept här på bloggen för att inspirera och få lite nytänk..många äter ju samma kost från år till år och köper mycket syntetiskt som kosttillskott eller C-vitamin brustabletter....som inte gör någon nytta...detsamma alla "träning/powerbar" som folk stoppar i sig både innan eller efter träning som både innehåller härdade fetter,aromer,konserveringsmedel mm...
Vi har faktiskt haft riktigt bra powerbar i vår butik som fick högsta betyg av Sofia Eklund (Sofia Eklund Fitness), vi blev så glada!!! Så nu funderar vi på att ta in dem igen inför hösten då många vill vara nyttiga och börjar träna igen!
Men idag får ni ett nyttigt och bra recept på egna "powerbars" som ni kan baka själva hemma!
Fick det av en kompis Madde imorse och enligt henne ska de vara supergoda! Ska själv baka dem senare idag, återkommer med bild!
Ha en fin måndag och bra vecka alla!

POWERBARS!

  • 1dl kokosflingor
    1dl solroskärnor
    1dl pumpakärnor
    1/2 dl krossade linfrön
    ...
    1dl havregryn
    2dl russin
    1/2 dl torkade tranbär
    2 st äggvitor

    Mixa alla ingredienser till en kladdig massa. Forma massan till en fyrkant på en plåt med bakplåtspapper. Dela kakan. Baka den i ugnen i 15 min 175 grader. Låt den svalna och bryt isär kakorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar